جدول سونوگرافی بارداری + روش های تعیین جنسیت صددرصد پسر یا دختر

جدول سونوگرافی بارداری + روش های تعیین جنسیت صددرصد پسر یا دختر

دوران بارداری و حاملگی یکی از بهترین و شیرین ترین و مهمترین موهبت های الهی در دوران زندگی یک خانم یا بهتر است بگوییم یک مادر و همچنین پدر است، این دوران 9 ماهه نیازمند یکسری مراقبت ها و اقدامات از طرف خود شخص و اطرافیان می باشد که بررسی و انجام جدول سونوگرافی بارداری یکی از این مراقبت ها برای بررسی و مشاهده وضعیت سلامت و رشد جنین و مادر می باشد، در ادامه با هم درباره این موارد همراه می شویم.

سونوگرافی چیست؟

سونوگرافی یکی از روش های تصویربرداری است که تقریبا هیچ ضرری برای بدن ندارد. متخصصان این بخش با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا، اندامها و ساختارهای بدن را نگاه می کنند. سونوگرافی مانند تصویربرداری رادیولوژی و امثالهم از اشعه ایکس استفاده نمی کند.

دلایل انجام سونوگرافی بارداری چیست ؟

سونوگرافی در دوران بارداری یکی از اصلی ترین الزامات مراقبت ها برای مادران و جنین محسوب می شود و متخصصین این حوزه به انجام منظم و دوره ای آن تأکید می کنند، سونوگرافی اطلاعات مهمی در مورد بارداری ارائه می دهد، از جمله :

    • تعداد نوزادان
    • جهت تعیین بارداری
    • سن حاملگی جنین
    • بررسی رشد و نمو جنین
    • رشد اندام های داخلی کودک
    • محل جفت و بررسی جفت
    • بررسی احتمال نقص‌ها و ناهنجاری های مادرزادی و ژنتیکی
    • موقعیت جنین در رحم
    • مقدار مایع اطراف نوزاد
    • سطح فعالیت جنین
    • جهت بررسی جلوگیری از حاملگی خارج رحمی
    • جهت جلوگیری از عوارض بارداری مانند بارداری مولار (پوچ) و سقط جنین
جدول سونوگرافی بارداری
جدول سونوگرافی بارداری

انواع سونوگرافی بارداری

سونوگرافی های بارداری به صورت زیر انجام می پذیرت که عبارتند از :

    • سونوگرافی ترانس واژینال یا سونوگرافی از طریق واژن – Transvaginal ultrasound

سونوگرافی ترانس واژینال بیشتر در اوایل بارداری توصیه می‌شود. همچنین اگر سونوگرافی شکمی، اطلاعات کافی در اختیار پزشک شما قرار ندهد نیز ممکن است این نوع سونوگرافی انجام شود.

    • سونوگرافی شکمی یا ترانس ابدومینال – Transabdominal ultrasound

سونوگرافی رایج جنین است که از طریق حرکت دستگاهی به نام پروب (probe) و یا transducer روی شکم شما انجام می‌شود. سونوگرافی شکمی، خود انواع مختلفی دارد که به شرح زیرند:

    • سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی – 3D & 4D ultrasound

سونوگرافی 3D یک نمایش دو بعدی از داده‌های سه‌ بعدی ارائه به پزشک ارائه می دهد. پزشکان از این نوع سونوگرافی گاهی اوقات برای تشخیص ناهنجاری‌های درون صورت جنین یا نقص‌های مجرای عصبی او استفاده می‌شود.

سونوگرافی چهار بعدی یک فیلم متحرک از جنین را نشان می‌دهد و تصویر بهتری از چهره و حرکات کودک ارائه می‌کند.

 سونوگرافی 3بعدی و 4بعدی خیلی رایج و لازم نیست و ممکن است برای جنین خطر شداشته باشد و فقط در موارد ضروری با تشخیص پزشک باید مورد استفاده قرار بگیرد.

    • سونوگرافی داپلر – Doppler

سونوگرافی داپلر می‌تواند جزئیاتی را در مورد جریان خون جنین ارائه دهد.

    • اکوکاردیوگرافی جنین – echocardiography

این سونوگورافی، تصویر دقیقی از قلب جنین را نشان می‌دهد.

جدول سونوگرافی بارداری

به طور کلی 2 سونوگرافی مهم در جدول سونوگرافی بارداری وجود دارد و مادران باردار بهتر است آن را انجام دهند که عبارت است از:

    • سونوکرافی های معمول و بررسی سلامت جنین و مادر در جدول سونوگرافی بارداری
    • غربالگری ناهنجاری های بارداری مانند سندروم داون در جدول سونوگرافی بارداری

سونوگرافی های سه ماهه اول بارداری

  • سونوگرافی ساده

جهت ارزیابی وجود جنین و تشخیص ساک بارداری، سن جنین، محل قرارگیری جنین، بررسی ضربان قلب جنین و هماتوم در بارداری (سونوگرافی بارداری ماه اول)

  • سونوگرافی سه ماهه اول ( سونوگرافی غربالگری اول یا سونوگرافی ان تی NT-NB )

یکی از تست های غربالگری جدول سونوگرافی بارداری در هفته یازدهم تا سیزدهم بارداری توصیه می شود، سونوگرافی NT می باشد. NT مخفف nuchal-translucency به معنای فضای شفاف پشت گردن است، با استفاده از این سونوگرافی، متخصص با بررسی ابعاد و اندازه های جنین، ابتلای او به بیماری سندروم داون و برخی از ناهنجاری های کروموزومی و مشکلات قلبی مادرزادی را بررسی می کند.

سونوگرافی های سه ماهه دوم بارداری

سونوگرافی غربالگری دوم یا سونوگرافی آنومالی در سن 17 تا 19 هفتگی در جدول سونوگرافی بارداری انجام می شود.

سونوگرافی آنومالی برای بررسی کامل سلامت جنین و غربالگری ناهنجاری ها می باشد. در این سونوگرافی علاوه بر بررسی تمام اندام های داخلی و خارجی جنین، بر اساس مارکرها و متددهای متعدد احتمال ابتلا به سندروم ها از جمله سندروم داون مورد ارزیابی قرار می گیرد. بعد از هفته ۱۹ بارداری سقط قانونی انجام نمی شود و اهمیت این سونوگرافی مشخص می شود.

سونوگرافی تعیین جنسیت: تعیین جنسیت جنین از هفته یازدهم به بعد امکان‌پذیر است، اما درصد کمی خطا در این زمان معمولاً وجود دارد. بعد از هفته 13 بارداری بنابراین توصیه می شود که در هفته 17 تا 20 اقدام به سونوگرافی برای تعیین جنسیت نوزاد کنید تا تشخیص مطمئن‌تری داشته باشید.

در ادامه این مقاله بعد از بررسی جدول سونوگرافی بارداری و جزئیات آن ما روش های احتمالی برای تعیین جنسیت صددرصد پسر یا دختر دار شدن صددرصد، قبل از بارداری را در این مقاله شرح داده ایم. | اینجا |

سونوگرافی های سه ماهه سوم بارداری در جدول سونوگرافی بارداری

سونوگرافی سه ماهه سوم بارداری در جدول سونوگرافی بارداری برای نظارت بر رشد جنین، برای بررسی میزان مایع آمنیوتیک، برای تعیین موقعیت جنین و برای ارزیابی جفت انجام می شود.

آیا سونوگرافی بی خطر است؟

در طول انجام سونوگرافی، امواج صوتی کم انرژی به سمت جنین هدایت می شود و در انسان هیچ اثر منفی طولانی مدت چه جسمی و چه شناختی همراه نبوده است و به دلیل مزایای سونوگرافی، متخصصان موافقند که این روش تحت شرایطی کاملا ایمن است:

    1. مواقعی که از نظر پزشکی انجام سونوگرافی ضروری است، مانند تعیین سن جنین، بررسی رشد و نمو جنین
    2. برای تشخیص ناهنجاری های بالقوه جنین استفاده می شود.
    3. سطح انرژی اولتراسوند روی حداقل تنظیم شده باشد.
    4. تعداد و مدت جلسات سونوگرافی محدود باشد.

با این حال، بعضی از متخصصان مانند انجمن رادیولوژیست های کانادا و انجمن متخصصان زنان و زایمان کانادا به والدین هشدار می دهند که از سونوگرافی صرفاً برای تعیین جنسیت نوزاد یا گرفتن عکس یا فیلم از جنین استفاده نکنند. در واقع، این اعمال به طور غیر ضروری باعث افزایش قرار گرفتن کودک در معرض سونوگرافی می شود.

برخی از مطالعات انجام شده هم بر روی انسان و هم بر روی حیوانات نشان داده است که این خطر وجود دارد که این انرژی بر رشد جنین تأثیر بگذارد. بعنوان مثال از میان انواع سونوگرافی بارداری برخی برای جنین خطر دارد، همانند سونوگرافی سه و چهار بعدی که فقط در موارد ضروری باید مورد استفاده قرار بگیرد.

سوالات متداول جدول سونوگرافی بارداری

از چه زمانی بارداری در سونوگرافی معلوم میشود؟ اولین سونوگرافی بارداری هفته چندم برم؟

سونوگرافی اولیه در جدول سونوگرافی بارداری از طریق سونوگرافی ترانس واژینال معمولا در هفته‌های 4 تا 5  بارداری استفاده می‌شود و سونوگرافی شکم در هفته‌های 5 و 6 بارداری می‌توانید توده بارداری با مشخص کند.

بهترین زمان برای سونوگرافی قلب جنین

ضربان قلب جنین در هفته پنجم و ششم بارداری شروع می‌شود و بهترین زمان شنیدن ضربان قلب جنین بعد از شکل‌گیری کامل قلب و در هفته دهم بارداری است.

اشتباه سونوگرافی در تشخیص جنسیت جنین دختر

معمولا تعیین جنسیت جنین از هفته یازدهم به بعد امکان‌پذیر است، اما درصد کمی خطا در این زمان وجود دارد. بعد از هفته 13 بارداری و یا در سونوگرافی هفته 17 تا 20 برای تعیین جنسیت نوزاد بدون هیچ خطایی می‌توان جنسیت  کودک را تشخیص داد.

اولین سونوگرافی بارداری شکمی است یا واژینال؟

سونوگرافی واژینال در اوایل بارداری توصیه می‌شود و اگر سونوگرافی شکمی اطلاعات کافی در اختیار پزشک قرار ندهد ممکن است سونوگرافی واژینال انجام شود.

مهمترین سونوگرافی های بارداری، سونوگرافی های لازم در بارداری

سونوگرافی تائید بارداری، سونوگرافی ضربان قلب جنین، سونوگرافی تعیین مدت بارداری و تاریخ زایمان، سونگرافی بررسی سلامت جنین، سونوگرافی های غربالگری ناهنجاری ها و سندرم ها.

 

برای سونوگرافی بارداری در مشهد کجا برم؟

بخش سونوگرافی درمانگاه امام محمدباقر در دو شیفت صبح و عصر برای انجام سونوگرافی از ساعت 8:30  الی 13:30 ویژه بانوان و 15 الی 18 ویژه آقایان بجز ایام تعطیل دایر می باشد.

آدرس درمانگاه : مشهد نبش ابوطالب 20 – تلفن تماس: 05137111544 الی 7 داخلی 4

 

روش های تعیین جنسیت صددرصد پسر ، دختر دار شدن صددرصد

بسیاری از زوج‌هایی که تصمیم به بچه‌دار شدن می‌گیرند، مهمترین ملاکشان سالم بودن فرزند است و به جنسیت توجه خاصی ندارند. ولی برخی بنا به دلایل شخصی دوست دارند که فرزند اول‌شان دختر یا پسر باشد. کسانی که به آموزه های اصیل اسلامی آگاهی دارند می دانند که اسلام، کامل ترین و متعادل ترین دیدگاه ممکن را در مورد نسبت جنس مذکّر و مونّث دارد؛ نه قایل به مساوات بین آنهاست و نه معتقد به برتری یکی بر دیگری؛ و فرزند دختر یا پسر یک هدیه الهی به ماست و سلامت جسمی و روحی فرزند؛ مهم تر از جنسیت اوست.

برخلاف تصور قدیمی ها، جنسیت نوزاد تنها توسط زن تعیین نمی شود، بلکه هم مرد و هم زن در این مورد نقش دارند.

ما در این مقاله قصد داریم تا نگاه کوتاه و خلاصه ای به بعضی روش‌های سنتی، علمی و باورهایی که در مورد دختردار شدن صددرصد یا تعیین جنسیت صددرصد پسر(پسردار شدن) قبل از بارداری وجود دارد را با هم بررسی کنیم. این روش ها احتمالی هستند و تعیین جنسیت فرزند دست خداوند است.

اگر میخواهید صاحب دختر یا پسر شوید باید بدانید قبل از بارداری ۲ الی ۳ ماه قبل از اقدام به بارداری باید مورادی را رعایت کنید و انجام دهید و این اقدامات شامل روش های سنتی و مدرن می باشد.

روش های تعیین جنسیت صددرصد پسر ، دختر دار شدن صددرصد

روش های علمی

لقاح آزمایشگاهی یا IVF

آی وی اف(IVF) روش درمان ناباروری است که انتخاب جنسیت فرزند بخشی از این فرایند درمانی محسوب می‌شود. در مرحله نخست تخمدان خانم تحریک می‌شود و بعد لقاح با اسپرم پدر انجام می‌شود. جنین‌ها در محیط کشت خاصی طی سه روز رشد می‌کنند. سپس یک سلول از سلول‌های جنین به‌ عنوان نمونه برداشته شده و برای تحلیل به آزمایشگاه ژنتیک فرستاده می‌شود، بعد از انجام PGT یا PGD، فقط جنین های سالم با جنسیت مورد نظر به داخل رحم منتقل می شوند.

تعیین جنسیت تعیین جنسیت صددرصد پسر یا دختر با IUI

در این روش با استفاده از دستگاه های سانتریفیوژ اقدام به جداسازی کرموزوم X و Y  از نمونه اسپرم مرد با روش تلقیح درون رحمی یا ای یو ای (IUI) وارد رحم می شود، و نمونه حاصله می تواند سبب بارداری شود و در عین حال شانس تعیین جنسیت نیز افزایش می یابد. شانس بارداری با این روش 30 تا 32 درصد است و نسبت به روش IVF کم هزینه تر است و از طرفی IVF شانس موفقیت بسیار بیشتری دارد.

توصیه های پزشکی و تغذیه ای برای تعیین جنسیت صددرصد پسر یا دختر

زمان مقاربت برای بارداری

اگرآمیزش در حوالی زمان تخمك گذاری صورت گیرد ، پسر بدنیا خواهد آمد چرا كه در زمان تخمك گذاری ترشحات دهانه رحم از همیشه قلیایی تر و رقیق تر است و ارتجاع پذیرتر است و حركت اسپرمهایY را بسیار سهل و آسان می كند اما اگر مقاربت 1 تا 2 روز بعد یا قبل از تخمك گذاری اتفاق بیفتد شانس پسر شدن بشدت كاهش می یابد و احتمال دختر زیاد می شود.

کیت پیش بینی تخمک گذاری

کیت پیش‌بینی تخمک گذاری (OPK) یک تست راحت خانگی برای تعیین زمان تخمک گذاری است. از آنجایی که در حدود بازه تخمک گذاری، بدن در بارور‌ترین حالت قرار دارد، استفاده از این کیت‌ها می‌تواند شانس موفقیت در باروری را افزایش دهد.
نوار تست تخمک گذاری با اندازه گیری سطح هورمون لوتئینیزه (LH) در ادرار کار می‌کند. هنگامی که سطح هورمون LH به میزان خاصی بالا رود تخمک گذاری در عرض ۱۲ تا ۳۶ ساعت بعد رخ می‌دهد.

pH واژن
اسیدی بودن محیط واژن احتمال باروری جنین دختر را افزایش می دهد. زیرا محیط اسیدی، اسپرم Y که ضعیف تر است را به سرعت از بین می برد. بنابراین برای پسر دار شدن بایستی محیط واژن قلیایی باشد.

پایین بودن دمای بیضه
حمام آب گرم و پوشیدن لباس زیر تنگ مردان موجب تضعیف اسپرم Y در مردان می شود. بدین منظور بهتر است لباس های آزاد بپوشید و دمای بیضه ها را پایین نگه دارید.

سیگار

یکی از مسائل مهمی که نطفه را ضعیف می کند، سیگار است. پس اگر طالب نوزاد پسر هستید، سعی کنید حتی الامکان سیگار نکشید یا مصرفش را کم کنید .

رعایت مصرف غذایی برای تعیین جنسیت صدردصد پسر

برای داشتن نطفه سالم به خصوص برای پسردار شدن باید از سه ماه قبل از بارداری از مصرف غذاهای کنسرو شده و مانده و سوسیس و کالباس و پرنمک و همچنین مصرف سیگار و الکل ( جدا از حرام بودن آن توسط دانشمندان ثابت شده است که حتی میزان مصرف کم آن ضرر جبران ناپذیری بر بدن وارد می کند ) نیز خودداری شود.

 

برای پسردار شدن چه بخوریم؟ برای دختردار شدن چه بخوریم؟

تغذیه نقش اساسی در تعیین جنسیت صددرصد پسر یا دختر خواهد داشت زیرا مواد غذایی ارتباط مستقیمی با كاهش یا افزایش PH رحم دارند.

مواد غذایی حاوی سدیم، فسفر، آهن، پتاسیم و روی باعث افزایش PH رحم شده و نقش مفیدی در تعیین جنسیت صددرصد پسر دارند این مواد غذائی شامل:زرد الو، پسته، سیب، گوجه سبز، خرما، گیلاس، تمشك، توت فرنگی، انجیر، خربزه، گوجه فرنگی، پیاز، ، زیتون، سیب زمینی، گوشت قرمزوماهی،برنج ، اسفناج ،شكلات،موز 

می باشند و برعكس استفاده از خوراكی هایی كه حاوی كلسیم، منیزیم و مس هستند مثل لبنیات ( ماست ،شیر، پنیر)، كلم، قارچ، نخود سبز، لوبیا سبز ،كاهو، جو ، گردو، تخم مرغ، ماكارونی قادرند میزان PH رحم راكاهش دهند و باعث تولد نوزاد دختر خواهد شد.

مصرف بیشتر غلات صبحانه نیز می‌تواند روی تعیین جنسیت قبل از بارداری مخصوصا برای تعیین جنسیت صددرصد پسر تاثیر داشته‌باشد. در کل برای پسردار شدن توصیه می‌شود غذاهای قلیایی بیشتری مصرف کنید. مصرف میوه‌ها و سبزی‌های تازه، افزایش مصرف غذاهای حاوی پتاسیم مانند ماهی سالمون و آووکادو، افزایش مواد غذایی با خاصیت قلیایی بالا، مانند مرکبات، سبزیجات ریشه‌دار و آجیل می‌تواند در این زمینه توصیه‌شود. در یک رژیم پسرانه توصیه‌می‌شود تا جای ممکن از مصرف محصولات لبنی پرهیز شود.

برای دختردار شدن صددرصد توصیه‌می‌شود که تا جای ممکن باید تغذیه اسیدیته بدن را افزایش دهید. غذاهایی که تصور می‌شود مصرف آنها شانس دختردار شدن را افزایش می‌دهد، شامل موارد زیر هستند:

  • غذاهای دریایی به‌ویژه ساردین و ماهی آزاد
  • لوبیا
  • بادام‌ها
  • سبزی‌های تیره و برگ‌دار
  • کلم بروکلی
  • محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست
  • تخم‌مرغ
  • سیب
  • اسفناج
  • کره بادام‌زمینی

توصیه های سنتی و دینی برای تعیین جنسیت

عرق کاسنی

اصلی ترین دستور تغذیه ای وارد شده در احادیث شریف و تب سنتی برای پسردار شدن، خوردن کاسنی است. کاسنی علاوه بر تاثیر مطلق در درمان ناباروری، باعث پسردار شدن هم می شود.

امام صادق (علیه السّلام) می فرمایند: «عَلَیْکَ بِالْهِنْدَبَاءِ فَاِنَّهُ یَزِیدُ فِی الْمَاءِ وَ یُحَسِّنُ الْوَلَدَ وَ هُوَ حَارٌّ لَیِّنٌ یَزِیدُ فِی الْوَلَدِ الذُّکُورَهَ: بر تو باد خوردن کاسنی که آب [کمر] را افزون و فرزند را زیبا می کند و [مزاج] گرم ملایمی دارد که فرزند پسر را زیاد می کند.

یا در روایتی دیگر می فرمایند هر کس دوست دارد مالش زیاد شود و پسردار شود؛ کاسنی زیاد بخورد.

خوردن عرق کاسنی باید برای چند روز قبل از بارداری تا اقدام به آن ادامه داشته باشد.

تسمیه به نام نامی محمّد و علی (علیهما السّلام)

در روایات زیادی آمده است که اگر زن باردار نام فرزندی که در شکم دارد را محمّد یا علی(علیهما السّلام) بگذارد فرزند او پسر خواهد شد.

سوره مبارکه قدر

فردی به امام صادق (علیه السّلام) گفت که:« یا ابن رسول الله! من پشت سرهم، صاحب هشت دختر شده ام امّا یک پسر هم ندارم.» ایشان پاسخ دادند: « وقتی که تصمیم به آمیزش گرفتی و در جایی که مرد برای آمیزش با زن می نشیند نشستی، دست راستت را در سمت راست ناف زن بگذار و هفت بار سوره اِنَّا اَنْزَلْنَاهُ را قرایت کن و آنگاه آمیزش کن که به آن چه دوست داری میرسی. و هنگامی که علایم بارداری آشکار شد؛ پاسی از شب گذشته، دستت را بر سمت راست نافش بگذار و هفت بار سوره اِنَّا اَنْزَلْنَاهُ را بخوان.

طبق اصول طب سنتی برای دختردار شدن، مصرف رازیانه یک ماه قبل از بارداری بسیار موثر است. در مقابل خوردن ماهی یکبار دمنوش تخم کاسنی، گل بنفشه، پوست هلیله زرد، گل محمدی و بهمن پیچ به اندازه ۲ گرم از هرکدام به صورت جداگانه، برای تعیین جنسیت صددرصد پسر بسیار موثر است. توصیه می‌کنیم حتما در این زمینه با کارشناسان طب سنتی برای پیشگیری از بروز هرگونه عارضه جانبی مشورت کنید.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به درمانگاه امام محمدباقر (ع) برای مشورت با پزشک متخصص زنان و همچنین مشاوره با پزشک طب سنتی اقدام نمائید.

منابع و مأخذ

shiatebverywellfamilybabycenter  – DrZiaee

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *